Увага! Cайт не оновлюється

Головна > Документи > Інформація про приватизацію > Коментарі фахівців та експертів

Повідомлення

Перейти до розділу
27 серпня 15:59
ЗВІТ ПРО РОБОТУ КОМІСІЇ ЗА ПЕРІОД РОБОТИ ВРУ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ (2014-2019 роки) посилання...
05 липня 09:05
04 липня 2019 року у Спеціальній контрольній комісії Верховної Ради України з питань приватизації відбулася робоча нарада докладніше
03 липня 10:00
04 липня 2019 року відбудеться засідання Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації докладніше

Діяльність Комісії

Надрукувати Збільшити зону перегляду

Коментарі фахівців та експертів

15 лютого 2019, 17:39

Велика загроза для малої приватизації. Що це?

У Верховні Раді зареєстрували законопроект, який може зупинити прозору приватизацію. Мова йде про законопроект №9494 про внесення змін до Закону "Про приватизацію державного і комунального майна", який на думку фахівців може зупинити прозору приватизацію.
Законопроект, який ніби має "забезпечити контроль за здійсненням приватизації", на практиці загрожує створити корупційні ризики при продажі містами об'єктів малої приватизації — активів державної і комунальної власності вартістю до 250 млн грн. - пояснює Іван Лахтіонов -координатор DoZorro.
То про які ж ризики каже фахівець?

Перша небезпечна правка вносить зміни до статті 15 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна". Вона дозволяє використовувати "інші електронні системи або електронні майданчики" для продажу містами активів.Після прийняття цієї правки будь-яке місто зможе використовувати будь-яку електронну систему для продажів. Навіть ту, яку зробив син подруги вашої мами в підвалі райради десь у Хмільнику на Вінниччині. І нікого не турбуватиме, що KhmilNyk.Продажі не матиме ніяких сертифікатів відповідності, адже вони не вимагаються.

Друга небезпечна правка до статті 18 Закону створює умови, за якими орендарі зможуть першочергово викупати орендовані приміщення не на аукціоні, а лише тому, що вони їх орендували раніше."Ну так це нормально", — скажете ви, — "якщо я вклався у ремонт, плачу чималу орендну плату — чому я мушу конкурувати на рівних із будь-ким?". За логікою це так, але за реалізацією — зовсім ні, і тут може ховатися корупційна загроза. Зараз рішення про викуп може бути прийняте за наявності 25% невід'ємних поліпшень. Наприклад,  орендар легально добудував поверх і цим довів серйозність зацікавленості саме в цій нерухомості. А от в законопроекті №9494 першочерговий викуп орендаря можливий за умови оплати 25% вартості будівлі, яку встановлює оцінщик. Це призведе до ситуації, коли, наприклад, кум заступника голови якоїсь райради оцінить ласу нерухомість, як підказує йому експертна позиція. А пізніше виявиться, що ці самі 25% чарівним чином назбируються от уже наступного місяця і дозволяють претендувати такому орендарю на викуп без аукціону... І байдуже на те, що ціна може виявитися в декілька разів нижчою від ринкової.

Нарешті, третя небезпечна правка стосується прикінцевих та перехідних положень Закону. Об’єкти, щодо яких було прийнято рішення про приватизацію шляхом викупу (позааукціонний продаж) до прийняття Закону, мають продаватися поза ProZorro.Продажі. Це дозволить містам приватизувати більшість об’єктів за старими корупційними схемами.

Детальніше читайте: Економічна правда