Повідомлення

Перейти до розділу
27 серпня 15:59
ЗВІТ ПРО РОБОТУ КОМІСІЇ ЗА ПЕРІОД РОБОТИ ВРУ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ (2014-2019 роки) посилання...
05 липня 09:05
04 липня 2019 року у Спеціальній контрольній комісії Верховної Ради України з питань приватизації відбулася робоча нарада докладніше
03 липня 10:00
04 липня 2019 року відбудеться засідання Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації докладніше

Діяльність Комісії

28 серпня 2019, 12:31

Скільки держава може отримати від продажу Одеського припортового заводу, якщо аукціон буде проведено через півроку?

"...Якщо аукціон буде проведено через півроку? Раніше йшлося про 500-600 млн дол.
— Остання публічно озвучена оцінка незалежного оцінювача — 54 млн дол. Основним драйвером вартості ОПЗ є спред — різниця між цінами на газ і цінами на аміак та карбамід. Інший фактор — рівень оцінки в галузі глобально, це похідна від попиту та пропозиції, логістики поставки та очікувань ринку.
Ще один аспект формування вартості підприємства під час продажу — як цей актив виглядає в очах покупця, як він вписується в його стратегічну інфраструктуру, географічну локацію, поставки газу, можливості транспортування продукції. Залежно від цього різні покупці матимуть різну уяву про вартість підприємства.
Однак найбільш фундаментальним впливом на оцінку підприємства є наявність або відсутність політичної волі. Якщо радник буде продовжувати блокуватися якимись судовими процесами, якщо підготовка підприємства триватиме не шість місяців, а півтора року, на ринку знову виникне втома від ОПЗ і нових історій про приватизацію.
Ще один ризик — претензії пов'язаної з Ігорем Коломойським компанії "Нортіма", яка бореться за визнання переможцем конкурсу з приватизації ОПЗ, що відбувся у 2009 році. Чи може Коломойський заблокувати приватизацію?
— У нормальній ситуації це було б рішення уряду — допускати чи ні пана Коломойського чи когось іншого з такого формату покупців до аукціону.
Найгірше, коли цей гравець буде використовувати інструменти впливу — штучно створені судові позови, блокування, а уряд вдаватиме, що нічого не відбувається, що вони до цього не мають стосунку і не можуть на це впливати.
Це треба робити через відкритий і чесний процес, у якому уряд сформулює свою позицію і далі реалізує своє рішення, не дозволяючи маніпуляцій і пересмикувань.
Тобто проблеми заводу не вирішені і він не готовий до приватизації?
— Ні, так не можна сказати. Насправді була проведена величезна робота і до нашого приходу. У 2015-2017 роках завод двічі виставлявся на продаж. Він повністю готовий: була підготовлена вся документація, весь процес був організований.
Це робив банк, який працював перед нами. Члени нашого консорціуму брали в цьому участь, але за п'ять хвилин до завершення цей процес фактично заблокувався, тобто він не доводився до кінця. Робилося це свідомо чи ні — інше питання.
Які рішення вам потрібні, щоб оголосити конкурс і продати ОПЗ?
— Для початку роботи над приватизацією нам необхідне рішення Кабміну, яке затверджує підписаний у серпні 2018 року договір з ФДМ. Ще нам треба мати прямий доступ до людей, які ухвалюють рішення стосовно роботи заводу. Також слід призначити відповідальну англомовну людину від імені прем'єра чи президента.
Ця людина повинна допомагати нам контактувати з прем'єром. Вона мусить бути інформована про всі справи на заводі, щоб запобігати кулуарним процесам та блокуванням. Така людина, уповноважена прем'єром, зможе доносити до нього інформацію і, можливо, отримувати від нього певну підтримку.
Ця людина повинна координувати всі державні інститути для вирішення питань і доведення приватизації до завершення. Це нормальна практика, оскільки прем'єр і президент не можуть напряму керувати складним процесом приватизації.
Якщо все буде виконано, коли завод може бути приватизований?
— Якщо нам не робитимуть штучних перешкод, ми думаємо, що шість місяців є достатнім терміном для виходу на аукціон..."
Детальніше читайте інтерв'ю з радником з приватизації, президентом Pericles Global Advisory Ребваром Берзінджі за посиланням: Економічна правда