Увага! Cайт не оновлюється

Повідомлення

Перейти до розділу
27 серпня 15:59
ЗВІТ ПРО РОБОТУ КОМІСІЇ ЗА ПЕРІОД РОБОТИ ВРУ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ (2014-2019 роки) посилання...
05 липня 09:05
04 липня 2019 року у Спеціальній контрольній комісії Верховної Ради України з питань приватизації відбулася робоча нарада докладніше
03 липня 10:00
04 липня 2019 року відбудеться засідання Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації докладніше

Діяльність Комісії

03 серпня 2015, 12:41

Рішення Комісії від 16 липня 2015 року

 

 

 

 

РІШЕННЯ

 

 

Про план роботи Спеціальної  контрольної комісії  Верховної Ради України з питань приватизації на третю сесію восьмого скликання

( вересень 2015  – січень 2016 р.)

 

                                                                          

 

м. Київ                                                                                          16 липня  2015 року

 

Заслухавши та обговоривши проект  плану  роботи Спеціальної  контрольної комісії  Верховної Ради України з питань приватизації на період третьої  сесії восьмого скликання.

 

 

Комісія вирішила:

 

Затвердити План  роботи Комісії  на період третьої сесії восьмого скликання ( вересень 2015  – січень 2016 р.)  з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій, висловлених народними депутати України Лапіним І.О., Різаненком П.О., Унгуряном П.Я., Чекітою Г.Л., Усовим К.Г., Войціцькою В.М..   

 

 

        

          Голова Комісії                                                                             Б.А.Філатов

        

         Член  Комісії                                                                               О.І.Дубінін

 

 

 

 

 

                                            

 

                                                              РІШЕННЯ

 

 

                                         Щодо організації роботи Комісії

 

  м.Київ                                                                                              16 липня   2015 року

 

Заслухавши та обговоривши інформацію Голови Комісії Філатова Б.А. щодо ґрунтовного опрацювання питань, винесених на розгляд Комісії та враховуючи пропозиції народних депутатів України Унгуряна П.Я.,  Корнацького А.О. 

 

Комісія вирішила:

 

1. Створити робочу групу з питань   приватизації морських портів України у складі народних депутатів України:

 

Унгуряна Павла Якимовича – заступника Голови Комісії (Голова)

Філатова Борис Альбертович – Голова Комісії (член робочої групи);

 Кіссе Антона Івановича - член робочої групи;  

 Чекіти Геннадія Леонідовича  - член робочої групи;

Дубініна Олександра Івановича - член робочої групи;

 

2.  Включити до складу робочої групи з підготовки пропозицій щодо подальшого розвитку  та приватизації підприємств зі значною часткою держави у статутному капіталі, що перебувають на різних стадіях банкрутства під головуванням народного депутата України Корнацького Аркадія Олексійовича,   народних депутатів України - членів Комісії Кіссе Антона Івановича,  Чекіту Геннадія Леонідовича. 

 

3. Звернутись до Фонду державного майна України з пропозицією - включити до складу конкурсної комісії з приватизації  ПАТ «Центренерго» з правом  дорадчого голосу народних депутатів України – членів  Спеціальної контрольної комісії  з питань приватизації  Лапіна Ігоря Олександровича – Першого заступника Голови Комісії, Войціцьку Вікторію Михайлівну – члена Комісії, Дубініна Олександра Івановича – члена Комісії.

        

 

                Голова Комісії                                                                       Б.А.Філатов

        

                Член  Комісії                                                                        О.І. Дубінін

 

 

 

 

 

        

        

 РІШЕННЯ

 

           

         Щодо інформації народного депутата  Лозового А.С.  стосовно  продажу  в процесі  банкрутства з торгів цілісного  майнового комплексу державного підприємства  "Завод складних мінеральних добрив" (Львівська область, м. Новий Розділ)  та майна державного підприємства ПАТ "Полярон" (м. Львів, вул. Угорська, 14) за корупційною  схемою.

  

  м. Київ                                                                                                    16  липня   2015  року

        

 

          За наявною інформацією у 2014 році в процесі банкрутства з торгів було продано цілісний майновий комплекс державного підприємства  "Завод складних мінеральних добрив" (Львівська область, м.Новий Розділ). Майно підприємства придбало ТОВ "Інвестиційна промислова група".

 

         У березні-квітні 2015 році в процесі банкрутства з торгів було продано майно державного підприємства ПАТ "Полярон" (мьвів, вул.Угорська, 14). Дане майно придбало ТОВ "Техінвестпроект".  Торги щодо обох підприємств проводило  ТОВ "Форестер".


         Вбачається, що процедура банкрутства і продажу майна проведена за корупційною схемою під одного визначеного покупця.

Про це свідчать наступні факти:


 
         1. Серед засновників ТОВ "Форестер", ТОВ "Інвестиційна промислова група" і ТОВ "Техінвестпроект" є одні і ті самі особи, а саме:
засновником ТОВ "Форестер", ТОВ "Інвестиційна промислова група" і
 ТОВ "Техінвестпроект" є    Кизил Федір Федорович;        засновником ТОВ «Інвестиційна промислова група» є ТОВ "Техінвестпроект".

 

         2. В торгах брала участь мінімальна кількість покупців (два) і продаж відбувся на підставі одного кроку.

        

          3. Для проведення передпродажної підготовки (виготовлення технічної документації на об'єкти нерухомості та оформлення документів щодо права власності) витрачено значні кошти, якими підприємство не володіло. Джерело невідоме.

        

          4. Продаж майна здійснено за заниженою вартістю. Оціночна вартість проданого майна є значно нижчою, ніж вартість металобрухту, який можна вилучити з обладнання та металоконструкцій на проданих майнових об'єктах.


         Враховуючи вищенаведене, вбачається, що у Львівській області діє організована група, метою якої було виведення через механізм банкрутства майна із державної власності за заниженою вартістю, із порушенням процедури публічного і конкурентного продажу. На сьогодні майно обох підприємств знищується з метою вилучення металобрухту, а держава зазнає  значних збитків.

         Заслухавши інформацію народного депутата  Лозового А.С.  стосовно  продажу  в процесі банкрутства з торгів цілісного  майнового комплексу державного підприємства  "Завод складних мінеральних добрив" (Львівська область, м.Новий Розділ)  та майна державного підприємства ПАТ "Полярон" (м.Львів, вул.Угорська, 14) за корупційною  схемою

 Комісія  вирішила :

 

         1. Звернутися до Генеральної прокуратури України з пропозицією розглянути питання  про  порушення кримінальної справи та арешту державного майна цілісного  майнового комплексу державного підприємства  "Завод складних мінеральних добрив" (Львівська область, м.Новий Розділ)  та майна державного підприємства ПАТ "Полярон" (м.Львів, вул.Угорська, 14).

         2. Фонду державного  майна України у разі наявності  підстав  розглянути  питання  щодо розірвання договорів купівлі-продажу майна ЦМК державного підприємства  "Завод складних мінеральних добрив" та нерухомого майна державного підприємства ПАТ "Полярон".

 

         3. Звернутись до Міністерства юстиції України з пропозицією проінформувати Комісію про ситуацію,  що склалася на державних підприємствах  "Завод складних мінеральних добрив" (Львівська область, м.Новий Розділ)  та  ПАТ "Полярон" (м.Львів, вул.Угорська, 14) у ході процедури банкрутства і продажу майна.

 

 

          Голова Комісії                                                                                               Б. А. Філатов

 

         Член  Комісії                                                                                                   О.І. Дубінін

 

 

 

 

 

                  

 

                                                                                           РІШЕННЯ

 

 

щодо вжиття заходів до повернення в державну власність майна радянської загальносоюзної організації ДТСААФ та Міністерства оборони СРСР, переданого навчальним організаціям ДТСААФ, на території України

 

м. Київ                                                                                                                                              16 липня 2015 року

   

 

Після проголошення незалежності Україна отримала у власність державні фонди колишнього Союзу Радянських Соціалістичних Республік, які розміщувались на території Української РСР, у тому числі – матеріальну-технічну базу, що використовувалася для розвитку спортивно-технічних і військово-прикладних видів спорту, підготовки мобілізаційного резерву, проведення заходів з військово-патріотичного виховання допризовної молоді.

Більшість закладів, які виконували вищевказану функцію, перебували в структурі Добровільного товариства сприяння армії, авіації і флоту (далі – «ДТСААФ» ), створеного відповідно до Постанови Ради Міністрів СРСР від 20 серпня 1951 року № 3060, розміщувались на фондах, що перебували у сфері управління Ради Міністрів УРСР і фінансувались, переважно, за рахунок коштів союзного та республіканського бюджетів.

Задля навчання обліково-військовим спеціальностям допризовної молоді ДТСААФ використовувало, у тому числі майно (переважно автомобільну техніку), безоплатно передане йому в користування Міністерством оборони СРСР.

Відповідно до постанови Верховної Ради Української РСР від 29.11.1990 №506 «Про захист суверенних прав власності Української РСР» введено мораторій на території республіки на будь-які зміни форми власності та власника державного майна до введення в дію Закону Української РСР про роздержавлення майна.

Згідно з ст. 1 Закону України «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташованих на території України» майно підприємств, установ і організацій та інших об’єктів союзного підпорядкування є державною власністю України.

Після розпаду Радянського Союзу Президія Верховної Ради України видала Указ від 07.10.1991 №1608-XII, яким підпорядкувала Міністерству оборони України все майно колишнього Міноборони СРСР, передане навчальним організація ДТСААФ на території України. Пунктом 3 вказаного Указу Кабінет Міністрів України було зобов'язано виробити механізм реалізації цього акта.

У подальшому Постановою Верховної Ради України «Про майнові комплекси та фінансові ресурси громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташовані на території України» від 10.04.1992 №2268-XII було зобов'язано Фонд державного майна України, до визначення правонаступників загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР, прийняти до 01.05.1992 майно та фінансові ресурси розташованих на території України підприємств, установ та об'єктів, що перебували у віданні центральних органів цих організацій.

Окрім цього, Постановою Верховної Ради України «Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР» від 04.02.1994 №3943-XII було визначено, що тимчасово, до законодавчого визначення суб’єктів права власності майна загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташованого на території України, зазначене майно є загальнодержавною власністю. Цією ж постановою Верховної Ради України було вказано, що право розпорядження цим майном у процесі приватизації та його використання на умовах оренди здійснює Фонд державного майна України.

Разом з цим протягом 24 років Кабінет Міністрів України не розробив ані механізм реалізації Указу Президії Верховної Ради України від 07.10.1991 №1608-XII та не вирішив на законодавчому рівні питання визначення правонаступництва в користуванні майном громадських організацій колишнього Союзу РСР.

У свою чергу органи Фонду державного майна України протягом вказаного часу вимоги Постанов Верховної Ради України від 10.04.1992 №2268-XII та від 04.02.1994 №3943-XII не виконали, майно та фінансові ресурси вказаних суб'єктів до цього часу не прийняли. Міністерство оборони України питання повернення рухомого майна від громадських організацій не ініціювало.

З метою розв'язання вказаного питання Указом Президента України від 12.03.2015 №140/2015 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 18 лютого 2015 року «Про заходи щодо створення належної матеріально-технічної бази для лікування, реабілітації та оздоровлення військовослужбовців та інших осіб, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, а також учасників бойових дій та інвалідів війни», яким, серед іншого, зобов'язано Кабінет Міністрів України провести в тримісячний строк інвентаризацію майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу PCP, та внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про правовий режим майна загальносоюзних громадських об'єднань (організацій) колишнього Союзу PCP».

Разом з цим проведення інвентаризації вищевказаного майна не організовано, відповідний законопроект на розгляд Верховної Ради України не внесено. З аналізу зібраної інформації наразі взагалі не відомо, яке саме майно на території України належало ДТСААФ, а також було передано в користування ДТСААФ Міністерством оборони СРСР, станом на 24 серпня 1991 року.

Вказані порушення, серед іншого, спричинило й те, що 10.10.1991 Міністерство юстиції України зареєструвало статут Всеукраїнської громадської організації «Товариство сприяння обороні України», відповідно до якого ТСОУ самочинно оголосило себе «правонаступником» ДТСААФ, у тому числі щодо користування майном ДТСААФ і Міністерства оборони СРСР. Аналогічним чином, користуючись правовою невизначеністю в умовах розпаду СРСР, співробітники закладів ДТСААФ (авіаційно-спортивних клубів, автошкіл, плавальних басейнів, навчальних закладів тощо) виступали засновниками місцевих самоврядних громадських організацій, які самочинно проголошували себе «правонаступниками» ДТСААФ у складі ТСОУ. 

Незаконність використання ТСОУ та організаціями й підприємствами ТСОУ майна української республіканської організації ДТСААФ неодноразово підтверджувалось судовими рішеннями, зокрема постановами Вищого господарського суду України від 08.09.2011 у справі №5002-26/3120-2010, від 27.07. 2011 у справі №5002-21/5413.1-2010, від 02.08.2011 у справі №2-5/2482.3-201, від 31.08. 2010 у справі №2-23/5629-2009.

Указана судова практика підтвердила факти незаконності дій службових осіб ТСОУ, пов'язаних з відчуженням майна ДТСААФ, яке незаконно використовується вказаною громадською організацією.

Факти протиправної діяльності представниками ТСОУ підтверджуються і прийняттям відповідних процесуальних рішень правоохоронними органами.

Так, 29 жовтня 2014 року за ознаками розкрадання керівництвом ТСОУ коштів державного бюджету та отримання податкових пільг на підставі підроблених документів було розпочате кримінальне провадження №42014100000001273, яке зараз розслідується Генеральною прокуратурою України.

Триває розслідування кримінального провадження №12014100100005419 за фактами грошових поборів з учасників державних спортивних заходів, що проводились на базі об’єктів ТСОУ, яке 29.05.2014 було внесено до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань Шевченківським РУ ГУМВС України в м. Києві на підставі постанови прокуратури м. Києва від 27.02.2010 про порушення кримінальної справи №50-5753. Розслідування вказаного кримінального провадження було ініційовано народними депутатами України у зв'язку з численними повідомленнями про факти протиправної діяльності службових осіб вказаної громадської організації.

Разом з цим відповідних процесуальних рішень про притягнення до кримінальної відповідальності конкретних осіб до цього часу не прийнято. Генеральною прокуратурою України не вживаються заходи для забезпечення відшкодування збитків, завданих державі протиправною діяльністю службових осіб ТОСУ.

Ігнорування вимог рішень Глави Держави, Парламенту України призводить до того, що майже чверть століття унікальна матеріально-технічна база, яка повинна використовуватися для розвитку спортивно-технічних і військово-прикладних видів спорту, проведення заходів військово-патріотичного виховання молоді, безоплатно використовується приватними структурами з виключною метою збагачення останніх.

Більш того, відсутність нормативного врегулювання правового режиму використання вказаного державного майна, невизначеність з органом управління унеможливлює здійснення контролю за його використанням, що стає причинами до знищення, розкрадання та незаконного відчуження державної власності.

Враховуючи викладене,

 

Комісія вирішила:

 

1.                     Звернутися до Кабінету Міністрів України з пропозицією забезпечити негайне виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 18 лютого 2015 року, введеного в дію Указом Президента України від 12.03.2015 №140/2015 щодо:

-   вжиття заходів з організації проведення інвентаризації майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу PCP, яке станом на 24 серпня 1991 року перебувало на території України, у разі необхідності – із залученням Фонду державного майна України, Міністерства оборони України та Державної фінансової інспекції України;

-  за наслідками інвентаризації в разі встановлення фактів знищення, пошкодження або незаконного відчуження державного майна негайно поінформувати відповідні правоохоронні органи для кримінально-правового реагування.

2.                     Звернутися до Фонду державного майна України з пропозицією:

-  невідкладно визначити кількісний, якісний і вартісний стан майна ДТСААФ (української республіканської організації ДТСААФ), яке перебувало на території України станом на 24 серпня 1991 року;

-  негайного вжити заходи для виконання Постанов Верховної Ради України від 10.04.1992 №2268-XII та від 04.02.1994 №3943-XII щодо прийняття від ТСОУ та організацій/підприємств ТСОУ майна ДТСААФ (української республіканської організації ДТСААФ), яке перебувало на території України станом на 24 серпня 1991 року;

-  провести належну процедуру з перереєстрації права власності на вказане майно.

3.                     Звернутись до Генерального прокурора України з пропозицією:

-  забезпечити всебічне, повне й об’єктивне розслідування діяльності службових осіб ТСОУ у відповідних кримінальних провадженнях, у ході яких розглянути питання щодо вжиття заходів для забезпечення відшкодування шкоди, завданій державі;

-  вжити заходи кримінально-правового реагування за фактами невиконання рішень Верховної Ради України та Президента України щодо вжиття заходів з повернення у державну власність майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу PCP та протиправного відчуження цього майна службовими особами ТСОУ, під час розслідування якого вирішити питання щодо проведення відповідних експертиз з метою встановлення місця знаходження, якісного та вартісного стану державного майна, яке незаконно перебуває в користуванні ТСОУ, а також розміру шкоди державі внаслідок протиправного його відчуження

-  проінформувати Комісію про результати розслідування кримінальних проваджень.

4.     Звернутись до Голови Верховної Ради України з пропозицією заслухати на пленарному засіданні Верховної Ради України Генерального прокурора України з приводу заходів, які вживають органи прокуратури для повернення в державну власність майна ДТСААФ, а також майна Міністерства оборони СРСР, переданого навчальним організаціям ДОСААФ, що перебувало на території України станом на 24 серпня 1991 року.

5.                      Створити постійну робочу групу з питань повернення в державну власність майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу PCP у складі: народний депутат України Луценко І.В. – голова робочої групи, народні депутати України Корнацький А.О. та Войціцька В.М. – члени робочої групи, якій доручити здійснення поточного  контроль за виконанням рішення Комісії.

6.                      Доручити членам постійної робочої групи з питань повернення в державну власність майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу PCP підготувати та внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про правовий режим майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу PCP».

7.                     Доручити постійній робочій групі з питань повернення в державну власність майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу PCP розробити пропозиції щодо залучення громадськості до пошуку майна ДТСААФ і Міністерства оборони СРСР, яке було протиправно відчужено Товариством сприяння обороні України.

8.                     Рішення Комісії надіслати Президентові України, Кабінету Міністрів України, Раді національної безпеки та оборони України, Генеральній прокуратурі України, Службі безпеки України, Міністерству оборони України, Фонду державного майна України.

 

 

Голова Комісії                                                                                          Б. Філатов

 

 

Член  Комісії                                                                                               О. Дубінін