Увага! Cайт не оновлюється

Повідомлення

Перейти до розділу
27 серпня 15:59
ЗВІТ ПРО РОБОТУ КОМІСІЇ ЗА ПЕРІОД РОБОТИ ВРУ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ (2014-2019 роки) посилання...
05 липня 09:05
04 липня 2019 року у Спеціальній контрольній комісії Верховної Ради України з питань приватизації відбулася робоча нарада докладніше
03 липня 10:00
04 липня 2019 року відбудеться засідання Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації докладніше

Діяльність Комісії

28 січня 2019, 13:01

Ситуація з державним майном, яке здається в оренду, ще гірша, ніж ви думаєте...

Перший заступник міністра МЕРТ Максим Нефьодов пояснив: «…Ситуація з державним майном, яке здається в оренду, ще гірша, ніж ви думаєте. Насправді досі ніхто не знає, скільки у держави взагалі у власності перебуває такої нерухомості. Не тільки майна, яке належить центральному апарату, а й майна комунальної власності чи державних підприємств.
— Про що ж тоді щороку звітує Фонд державного майна, який мав би це питання контролювати?
— Різні органи повинні подавати у Фонд державного майна інформацію про об'єкти нерухомості, які перебувають у їх власності. ФДМУ має виставляти ці об'єкти на якісь конкурси, конкурси оголошуються лише у випадку, якщо на участь у них надійшло хоча б дві заявки. А вони здебільшого не надходять, бо щоб подати заявку, треба принаймні знати про конкурс. Якщо двох заявників не було, конкурс теж не відбувається, а об'єкт віддається в оренду за номінальною вартістю. Всю цю надскладну процедуру визначено Законом України "Про оренду державного майна". При цьому загального переліку нерухомості, яка теоретично може здаватися державою в оренду, не існує взагалі. Колись, ще за часів Білоуса, ФДМУ викладав ненадовго, а потім прибрав із сайту базу даних договорів оренди. З цієї бази ми знаємо, що станом на квітень 2017 року в ФДМУ було підписано 19 тисяч договорів оренди на 7 мільйонів квадратних метрів нерухомості, а загальна балансова вартість цієї нерухомості становила 16,3 мільярда гривень.
До того ж якість цієї інформації ну дуже низька. Є договори оренди ще від 90-х років минулого сторіччя, кількість помилок у базі була просто величезною. Крім цього, є велика кількість державного майна, яке не здається в оренду взагалі через відсутність коштів на оцінку, складність процедур, відсутність охочих цим займатися. Та навіть маючи таке бажання, доволі складно за чинною процедурою все організувати прозоро та швидко. Система абсолютно шизофренічна: треба проводити оцінку цього майна, яка дуже забюрократизована і може тривати місяці, якщо не роки. Кількість документів, необхідних для цього, відверто відлякує.
Не можемо не запитати про ситуацію із майданчиками з оцінки нерухомості. Очевидна схема, яка дозволяє заробляти гроші буквально з повітря, виплекана у Фонді держмайна, легітимізована парламентом. Як на це реагує виконавча влада?
— Ми отримали велику кількість скарг із приводу майданчиків. Ми неодноразово висловлювали занепокоєння, Степан Кубів скликав наради, АМКУ розпочав розслідування. Проблема в тому, що майданчики вже вцементовані в законодавство і з усіх боків прикриті таким чином, що уряд уже нічого зробити із цими майданчиками не може. КМУ може лише збирати наради, рекомендувати Фонду держмайна вирішити цю проблему і відправляти занепокоєні листи, яких я особисто вже підписав з десяток. Єдиний орган, який поки що може вплинути на ситуацію, — це АМКУ, і результат його розслідування.
ФДМУ — це унікальний орган із конституційно прописаними повноваженнями. На нього взагалі важко впливати.
То, може, доцільно реформувати сам ФДМУ?
— Звичайно. Як і всю виконавчу владу в Україні».

Детальніше читайте за посиланням: Економічна правда,  газета "Дзеркало тижня"