Повідомлення

Перейти до розділу
01 серпня 15:35
20 вересня 2018 року відбудеться засідання Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації докладніше
12 липня 17:18
12 липня 2018 року відбулося засідання Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації докладніше
09 липня 13:30
Відео виступу Першого заступника Голови Комісії Ігоря Лапіна під час Погоджувальної ради 09 липня 2018 докладніше

Діяльність Комісії

24 грудня 2015, 17:30

Рішення Комісії від 9 грудня

          РІШЕННЯ

 

Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації

 

                            м. Київ                                                                                                  9 грудня 2015 р.

 

Про стан виконання рішень виїзного засідання  Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації, яке відбулося 23 вересня 2015 у м. Дніпропетровськ

 

          На виїзному засіданні Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації 23 вересня 2015 р. у             м. Дніпропетровськ  було розглянуто наступні питання :

 

1) Про стан виконання умов договору купівлі-продажу ПАТ «Дніпроенерго» стосовно Придніпровської теплової електростанції,  що  входить до складу ПАТ ДТЕК «Дніпроенерго» та виконання нею зобов’язань щодо  тепло-електропостачання міста Дніпропетровська.

 

2) Щодо стану приватизації житлових приміщень у гуртожитках на прикладі міста Дніпропетровська та  забезпечення реалізації житлових прав їх мешканців.

 

          3) Про приватизацію ПАТ «Дніпрометробуд» (підрядника будівництва метрополітену), наявність підстав для передачі його у комунальну власність  та умов завершення будівництва метрополітену у м. Дніпропетровську

 

         Рішення Комісії з пропозиціями щодо усунення виявлених порушень було направлено до Генеральної прокуратури, Кабінету Міністрів України, Фонду державного майна України інших органів виконавчої влади.  Комісією отримано відповіді (додаються).

          На основі аналізу стану виконання зазначених рішень слід зазначити:

- Придніпровська теплова електростанція, що  входить до складу ПАТ ДТЕК «Дніпроенерго»  відновила свою роботу 30 вересня 2015 року.  Однак, Комісією не отримано інформації від Національної Комісії, що   здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП)  щодо дотримання Придніпровською тепловою електростанцією Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії за підсумками перевірки станції від 03.11.2015 по 23.11.2015, про яку повідомлялась Комісія листом НКРЕКП від 19.10.2015 за № 11312/18/61-15.

     - вбачаються позитивні зміни у вирішенні проблеми приватизації житлових приміщень у гуртожитках та  забезпечення реалізації житлових прав їх мешканців після прийняття 11.11.2015 року  у першому читанні проекту Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо уточнення сфери застосування та удосконалення окремих положень передачі гуртожитків у власність територіальних громад і забезпечення реалізації житлових прав законними мешканцями гуртожитків)»  реєстрац. № 1076 від 27.07.2014, яким визначено шляхи впорядкування проблем мешканців гуртожитків, які розглядались у місті Дніпропетровськ.

        - всупереч реалізації проекту «Завершення будівництва метрополітену в. м. Дніпропетровськ»,  із залученням кредитів ЄБРР і ЄІБ на загальну суму 304 мільйонів Євро, вирішується питання  приватизації ПАТ «Дніпрометробуд» (підрядника будівництва метрополітену). Зокрема, до Комісії надійшов лист Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 30.11.2015  за № 3212/39943-01 на доручення Прем’єр-міністра України  від 20.11.2015 за   № 40861/1/1-15 Абромавичусу А. (Міністерство економічного розвитку та торгівлі України), Білоусу І.О. (Фонд державного майна України ), Яресько Н. (Міністерство фінансів України), Зубку Г.Г. (Міністерство регіонального розвитку,будівництва та житлово-комунального господарства України),  Резніченку В.М. (Дніпропетровська  ОДА) у якому зазначено таке. 

          Міністерство  фінансів України застерігає щодо обов’язковості дотримання умов надання кредитів ЄБРР і ЄІБ в частині забезпечення  Дніпропетровською міською радою та КП «Дніпропетровський метрополітен» безпосереднього доступу  Генпідрядника будівництва до будівельних майданчиків та об’єктів будівництва.

         У разі приватизації ПАТ «Дніпрометробуд», який єдиний має доступ до зазначених об’єктів будівництва та обладнання, що забезпечує будівництво,   замовник (та держава)  втрачає контроль над забезпеченням зазначеного доступу, що є порушенням умов кредитування будівництва з боку  ЄБРР і ЄІБ ,  в результаті чого реалізацію проекту може бути зупинено.

           Мінрегіон не заперечує щодо виключення   ПАТ «Дніпрометробуд» з переліку об’єктів державної власності , що підлягають приватизації та передачі його до відання Дніпропетровської міської ради. Зазначена позиція підтримується Дніпропетровською  обласною державною адміністрацією.

         Проте узагальненим висновком Міністерства економічного розвитку та торгівлі є фактична підтримка позиції Фонду державного майна України. Зокрема , ФДМУ зазначає про те, що до Постанови КМУ від 12.05.2015 р. №271 «Про проведення прозорої та конкурентної приватизації у 2015 - 2016 роках» та Плану-графіку ФДМУ виставлення об'єктів груп В, Г на продаж в 2015 році, затвердженого Наказом ФДМУ від 08.06.2015 року №829, підприємство підлягає приватизації у 2015 році шляхом продажу пакетів акцій розміром 5%  на аукціоні та 95%  на конкурсі. У жовтні 2015 року 5% акцій товариства були реалізовані на біржі. Відповідно до Наказу ФДМУ від 20.10.2015 року №1546 «Про затвердження результатів продажу на фондовій біржі пакета акцій ПАТ «Дніпрометробуд», покупцем акцій стало ТОВ «Бореан-А». Однак, за даними з ЄДР, 100%  акцій досі належать Фонду.

         Слід зазначити,  що з початку року від приватизації державного майна надійшло та перераховано до загального фонду державного бюджету 136, 870 млнрн., що складає 0,8% від встановленого планового надходження на поточний рік 17 млрд.грн. 

         Такі показники та темпи приватизації викликають сумніви як щодо реальності встановлених планових завдань, так і в частині конкретних об’єктів, внесених до переліків, що підлягають  приватизації.

         Зокрема, знаходження акцій ПАТ «Дніпрометробуд» у зазначених переліках об’єктів , що заплановані до приватизації, ставить під загрозу реальну можливість завершення будівництва метрополітену у м. Дніпропетровську шляхом передачі до комунальної власності територіальної громади міста Дніпропетровськ цілісного майнового комплексу ПАТ «Дніпрометробуд».

 

 

В цих умовах, з метою передачі акцій, що належить Фонду у комунальну власність, необхідно:

        - скасувати план розміщення акцій ПАТ «Дніпрометробуд», що    затверджений Фондом;

- виключити підприємство з переліку об’єктів, що підлягають приватизації, який затверджений Постановою КМУ від 12.05.2015 р. №271 «Про проведення прозорої та конкурентної приватизації у 2015 - 2016 роках» шляхом внесення змін до цієї Постанови;

- виключити підприємство з Плану-графіку виставлення об'єктів груп В, Г на продаж в 2015 році, затвердженого Наказом ФДМУ від 08.06.2015 року №829 шляхом внесення змін до Наказу.

            З урахуванням вищезазначеного Комісія вирішила:

 

         1. Національної Комісії, що   здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг

Надати інформацію щодо дотримання Придніпровською тепловою електростанцією, що  входить до складу ПАТ ДТЕК «Дніпроенерго»  Ліцензійних умов провадження господарської діяльності на постачання теплової енергії за підсумками перевірки від 03.11.2015 по 23.11.2015 р.

         2.  Рекомендувати Кабінету Міністрів України 

        2.1.  внести зміни до розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.07.2014 за № 667-р  та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2015      № 271 «Про проведення прозорої та конкурентної приватизації у 2015 році» щодо виключення  ПАТ Дніпрометробуд» з  переліку об’єктів права державної власності, що підлягають приватизації у 2015 році  з метою  реалізації проекту «Завершення будівництва метрополітену в. м. Дніпропетровськ»:

          2.2. забезпечити передачу цілісного майнового комплексу ПАТ Дніпрометробуд»  до комунальної власності територіальної громади міста Дніпропетровськ  відповідно до Закону України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності» з метою  реалізації проекту «Завершення будівництва метрополітену в м. Дніпропетровськ».

           3. Рекомендувати Фонду державного майна України,  з метою  реалізації проекту «Завершення будівництва метрополітену в м. Дніпропетровськ»: 

      3.1. скасувати план розміщення акцій ПАТ «Дніпрометробуд», що затверджений Фондом;

          3.2 виключити підприємство з Плану-графіку виставлення об'єктів груп В, Г на продаж в 2015 році, затвердженого Наказом ФДМУ від 08.06.2015 року №829 шляхом внесення змін до Наказу і не включати на 2016 рік.

 4.          Рішення Комісії надіслати до Кабінету Міністрів України, Національної Комісії, що   здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Фонду державного майна України,  Дніпропетровській   міській раді.

 

 

   Перший заступник

   Голови  Комісії                                                                      І.О.Лапін                               

 

          Секретар Комісії                                                                    К.Г. Усов

 

 

РІШЕННЯ

 

 

  м. Київ                                                                                                                         9  грудня  2015 р.

 

          «Щодо стану повернення до державної власності  68 % акцій  ПАТ «Запорізький   виробничий  алюмінієвий комбінат» та планів його подальшої приватизації».

           

          Відповідно до плану розміщення акцій ВАТ «Запорізький   виробничий  алюмінієвий комбінат», затвердженого наказом Фонду державного майна України від 21.04.99 № 4-ПРА    було проведено  конкурс з продажу  пакета акцій  розміром 68,01 відсотка статутного фонду. Переможцем тендеру визначено  ЗАТ «АвтоВАЗ-Інвест», з яким  8 лютого 2001 року було укладено договір купівлі-продажу пакета акцій  ВАТ «ЗАлК»  № КПП-307.   

  Таким чином, після проведення зазначеного конкурсу Фондом державного майна України  було реалізовано 100 % акцій статутного фонду товариства, з них:

-       6,99% акцій статутного фонду товариства було реалізовано шляхом пільгового продажу;

-       68,01% акцій статутного фонду товариства було реалізовано шляхом  продажу на відкритих торгах;

-     25% акцій  статутного фонду на фондовій біржі.

 

У 2006 році в результаті подальшого відчуження пакета акцій ВАТ «ЗАлК» у розмірі 68,0 % статутного фонду, його власником стала компанія «Velbay holdings limited» (Республіка Кіпр). Останнім фактичним власником  цього  пакету акцій була   компанія  «Російський алюміній».

         Одразу після укладання договору судами, в декількох провадженнях, у якості забезпечення позовів третіх осіб було накладено заборону покупцю виконувати  зобов’язання по договору,  а Фонду державного майна України вимагати його виконання. Умови договору передбачали, зокрема, погашення покупцем боргів комбінату. ВАТ «ЗАлК» мав зобов’язання перед  Державним експортно-імпортним банком України за кредитною угодою на суму понад $75 млн.

         «ЗАТ «АвтоВаз-Інвест» та компанія  «Velbay holdings limited» уникали виконання інвестиційних зобов’язань перед державою щодо погашення заборгованості товариства за вищевказаною кредитною угодою.

         Результатами контролю виконання покупцем  зобов’язань по укладеному  договору, здійсненого Фондом державного майна України, зафіксовано невиконання умов  щодо здійснення рефінансування та внесення інвестицій.

         Це стало підставою для подання Генеральною прокуратурою України відповідного позову.

         У результаті тривалого судового процесу Постановами Верховного суду України від 23.12.2014 року  та від 11.03.2015 року  задоволено позовні вимоги заступника Генерального прокурора України в інтересах держави в особі Фонду державного майна України про розірвання договору купівлі-продажу від 08.02.2001 пакета акцій ВАТ «ЗАлК» №КПП-307, що становить 68,01% статутного капіталу товариства, та повернення зазначеного пакету акцій державі Україна.

         Контрольний пакет акцій ПАТ «Запорізький   виробничий  алюмінієвий комбінат» у кількості 423514923 штуки, що становить 68,0095 % статутного капіталу товариства, 9  червня   2015 року  зараховано   на рахунок у цінних паперах держави Україна (керуючий рахунком – Фонд) у депозитарній установі АБ «Укргазбанк».

          Проте, за інформацією незалежних експертів біля  29%  пакета акцій «ЗАлК» залишилось у компанії «РусАл», що вимагає погодження з цією компанією ряду організаційних питань, у тому числі проведення загальних зборів акціонерів комбінату. Крім того,російські акціонери через кіпрські компанії намагаються відсудити у Залка  інвестиційні кошти у розмірі 39 мільйонів доларів.

         Колишні власники намагалися незаконно вивезти майно підприємства, яке за рішенням судів належить державі. За фактом вивозу демонтованого обладнання з території акціонерного товариства до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено інформацію про кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 191 Кримінального кодексу України (привласнення, розтрата або заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем). Досудове розслідування по даному кримінальному провадженню триває.

         У червні 2015 року працівниками УСБУ в Запорізькій області вкотре були зупинені  вантажні автомобілі, які вивозили з території ПАТ «Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат» демонтоване обладнання та металобрухт.

            Наразі, відповідно до виявлених фактів, слідчими СБУ відкрито кримінальне провадження за ст. 113 Кримінального кодексу України. Тривають невідкладні оперативно-слідчі дії для встановлення та притягнення до відповідальності всіх осіб, причетних до знищення стратегічного об’єкта української промисловості.

 

         Незважаючи  наявні  кримінальні провадження СБУ повідомило  про те, що  останнім часом  на  підприємстві  почастішали випадки вивозу майна, зокрема, із заводу вже вивезено устаткування на 100 мільйонів гривень. Розграбування   підприємства проводиться із цинічною зухвалістю -   користуючись відсутністю керівника підприємства використовуються доручення,  підписані  колишніми власниками, або обладнання вивозиться  взагалі без документів.

 

         До моменту повернення акцій у власність держави «ЗАлК» практично не працював, а тільки накопичував борги – кредиторська заборгованість за 2015 рік складає  4900986(тис.грн.) (в.т.ч. прострочена – 4831037).

За 14 років  колишні власники фактично  розграбували підприємство, завдавши йому величезного збитку і знищивши унікальне виробництво первинного алюмінію в Україні.        

         «ЗАлК» , який був єдиним в Україні виробником первинного алюмінію,  його власником в 2004 році стала російська група "Русал", а в 2007 році комбінат перейшов під контроль ВАТ "Русал", створеного при злитті алюмінієвих і глиноземних активів ВАТ "Русал", "Суала" і швейцарського трейдера Glencore. Проте, в квітні 2011 року «ЗАлК»  приступив до завершення консервації діючих потужностей електролізного цеху, що залишилися, і оголосив про припинення випуску первинного алюмінію із-за його збитковості, зокрема, зважаючи на високі тарифи на електроенергію. В даний час потужності з виробництва алюмінію на комбінаті законсервовані, первинний алюміній не виробляється. Крім того, останніми роками «ЗАлК»  ліквідовував глиноземне виробництво і припинив випуск глинозему. У липні-2014 року комбінат припинив випуск алюмінієвої катанки із завезеної російської сировини. Застаріле виробництво первинного алюмінію на «ЗАлК» є, по-перше, украй енергоємним, а тому неконкурентоздатним в українських умовах. По-друге, воно вже практично повністю зруйновано.

        

           Головним  напрямком  на сьогодні є відновлення роботи підприємства взагалі.  Можливо, є сенс - виробництва фольги, катанки, сплавів, кремнію, оскільки там висока додана вартість і не така висока енергоємність.

          Одним із значних  важелів  для відродження підприємства є оновлення кадрового  потенціалу -  наглядової ради  та  генерального директора підприємства. Позачерговими загальними зборами ПАТ «ЗАлК», які відбулись 14 серпня 2015 року, обрано новий склад Наглядової ради та ревізійної комісії, затверджено статут ПАТ «ЗАлК» у новій редакції та  внутрішні положення товариства.

            Не дивлячись на те, що в кінці вересня  2015 року ФДМУ відібрав на конкурсі нового директора підприємства, переможець конкурсу повинен ще бути затверджений, як генеральний директор на засіданні Наглядової ради «ЗАлК», отже на посаду він  досі не вступив.

            За повідомленням ФДМУ, станом на сьогодні кандидатуру Лобікова Дмитра Валентиновича, визнаного переможцем конкурсного відбору на заміщення вакантної посади генерального директора ПАТ «ЗАлК», погоджено Запорізькою обласною державною адміністрацією.   Фондом вживаються заходи щодо проведення засідання Наглядової ради ПАТ «ЗАлК», до порядку денного якого включено питання обрання генерального директора ПАТ «ЗАлК» відповідно до норм статуту товариства.    

         Кандидатом на посаду генерального директора ПАТ «ЗАлК» Лобіковим Д.В. у конкурсній пропозиції була представлена програма відновлення та розвитку виробництва  ПАТ «ЗАлК».

Слід зазначити, що реалізація зазначеної програми може розпочатися тільки  після призначення Лобікова Д.В. генеральним директором товариства.

         На сьогоднішній день  ФДМУ закінчив інвентаризацію активів Запорізького виробничого алюмінієвого комбінату з тим, щоб визначити, як в майбутньому поступити з підприємством.

Аналіз показників фінансової діяльності ПАТ «ЗАлК» свідчить про вкрай негативне становище підприємства.

За наданою інформацією підприємство взагалі не здійснювало господарської діяльності у 2015 році, проте за 10 місяців 2015 року кредиторська заборгованість зросла на 40 (!) відсотків - з 3,5 до 4,9 млрд. гривень. При цьому, 98,5 відсотків кредиторської заборгованості складає прострочена заборгованість.

ПАТ «ЗАлК» практично не має активів для погашення цієї величезної кредиторської заборгованості, яка у 183 рази перевищує дебіторську заборгованість.

Станом на 01.10.2015 сумарна вартість активів підприємства (необоротних та оборотних) у 21 раз менша за кредиторську заборгованість.

Загалом, фінансовий стан підприємства можна охарактеризувати як катастрофічний.

У зв‘язку із цим, логічно постає питання про необхідність здійснення аналізу утворення величезної кредиторської заборгованості, в т.ч. щодо законності та правомірності її виникнення.

         На  виконання Постанови слідчого управління фінансових розслідувань  Міжрегіонального головного управління ДФС – Центрального офісу з обслуговування великих платників Державної фіскальної служби України від 17.07.2015, проведено інвентаризацію майна, активів товариства, за результатами якої виявлені незначні надлишки, нестачі, та відображено в бухгалтерському і податковому обліку товариства.

          Зокрема, на  01.07.2015 виявлено збиток 1336890 тис.грн.

Про результати інвентаризації проінформовано Прокуратуру Запорізької області та Міжрегіональне головне управління ДФС – Центральний офіс з обслуговування великих платників.    

 За повідомленням ФДМУ щодо повторної приватизації зазначеного підприємства,  на сьогодні відсутні підстави для виставлення на продаж державної частки ПАТ «ЗАлК».

 Крім того, з метою включення ПАТ «Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат» до переліку обєктів державної власності, що підлягають приватизації у 2015-2016 роках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2015 р. № 271, Фондом здійснюються заходи з визначення класифікаційної групи об’єкта приватизації. За зверненнями Фонду Антимонопольним комітетом України опрацьовується питання щодо наявності у ПАТ «ЗАлК» ознак домінування на загальнодержавному ринку відповідних товарів (робіт, послуг).

 

 За результатами обговорення  Комісія вирішила:

 

         1. Фонду державного майна України  вжити вичерпних заходів  щодо, збереження майна підприємства, ефективного управління корпоративними правами держави ПАТ «Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат», зокрема, призначення   генерального директора  підприємства та реалізації програми відновлення виробництва, а також визначитись із подальшою приватизацію підприємства.

 

         2.  Звернутись  до Служби безпеки України  з пропозицією  повідомити Комісію:

          - про  результати  розслідування відкритого  кримінального  провадження за ст. 113 Кримінального кодексу України,  притягнення до відповідальності всіх осіб, причетних до знищення стратегічного об’єкта української промисловості.

          - про результати  досудового  розслідування кримінального провадження за фактом вивозу демонтованого обладнання з території ПАТ «Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат» внесеного  до Єдиного реєстру досудових розслідувань  за інформацію про кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 191 Кримінального кодексу України (привласнення, розтрата або заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем).

 

            Вжити додаткових заходів  щодо збереження майна підприємства, зокрема, направлених на унеможливлення вивезення  демонтованого обладнання та металобрухт  без документів або  за  неналежно оформленими  документами, зокрема, наданими колишніми власниками.

          З метою недопущення  подальшого знищення та розкрадання майна, соботування  діяльності  ПАТ «ЗАлК»,   розглянути питання    про оголошення підозри за наявними  провадженнями в.о. директора  ПАТ «Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат»   Ліщуку І.І., та у разі наявності підстав, подальшого  притягнення до кримінальної відповідальності з обранням відповідних запобіжних заходів. 

 

         3. Запропонувати Генеральній прокуратурі України  повідомити:

 - щодо  результатів інвентаризації майна  та активів товариства, ПАТ «Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат.

          Зважаючи на значні  обсяги  триваючого   розкрадання  майна підприємства ПАТ «Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат»  взяти  на особовий контроль оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство по наявним  кримінальним провадженням, зокрема:

         - за ст. 113 Кримінального кодексу України,  притягнення до відповідальності всіх осіб, причетних до знищення стратегічного об’єкта української промисловості;

         - про результати  досудового  розслідування кримінального провадження за фактом вивозу демонтованого обладнання з території ПАТ «Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат» внесеного  до Єдиного реєстру досудових розслідувань  за інформацію про кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 191 Кримінального кодексу України (привласнення, розтрата або заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем).

         4. Звернутись  до Державної фіскальної служби України  з проханням поінформувати  про результати інвентаризації майна ПАТ «Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат», проведеної на  виконання Постанови слідчого управління фінансових розслідувань  Міжрегіонального головного управління ДФС – Центрального офісу з обслуговування великих платників Державної фіскальної служби України від 17.07.2015 року.

 

 

       Перший заступник

          голови Комісії                                                                          І.О. Лапін                                               

 

 

         Секретар Комісії                                                                       Усов К.Г.

         РІШЕННЯ

Щодо незаконного відчуження земель промисловості загальною площею 94, 67 га державного підприємства «Радіопередавальний центр» у місті Бровари Київської області.

м. Київ                                                                                             від 09 грудня 2015 року

На території міста Бровари розташоване ДП «Радіопередавальний центр». Земельна ділянка площею 94,67 га входила до земельної ділянки загальною площею 115,87 га, яку займало підприємство станом на травень 2013 року.

Згідно державного земельного кадастру до травня 2013 року вказана земельна ділянка мала цільове призначення - землі промисловості - зв'язку, що відповідає Генеральному плану міста Бровари.

З метою зміни в державному земельному кадастрі інформації про цільове призначення землі було ініційовано низку «штучних» судових справ за попередньою змовою її учасників - ДП «Радіопередавальний центр» та відділу Держкомзему у місті Бровари Київської області, які були вирішені за декілька місяців, що не властиво судовій системі. В результаті, протягом місяця було прийнято два рішення Окружного адміністративного суду м. Києва, якими було встановлено належність на праві постійного користування ДП «Радіопередавальний центр» земельної ділянки загальною площею 115,87 га, з яких 94,67 га - землі сільськогосподарського призначення, а не землі промисловості (суддя Амельохін В.В. постанова від 16.05.2013 р. по справі №2а-15994/12/2670. Зазначене рішення було прийняте на підставі Акту на право користування земельною ділянкою від 04.02.1971 року, що підтверджує право постійного користування земельною ділянкою площею 36,7 га, та Експлікація земель Радіопередавального центру м. Бровари по вул. Кутузова, 6 № 32 від 05.02.1997 року, яка взагалі не є правовстановлюючим документом. Другим рішенням було покладено обов'язок на Державне агентство земельних ресурсів України внести зміни в Державний земельний кадастр (довідку №6-3ем про кількісні характеристики земельної ділянки, розподілення земель між власниками і користувачами) із зазначенням цільового призначення вказаної земельної ділянки площею 94,67 га – земля сільськогосподарського призначення (постанова від 31.05.2013 року по справі №826/7455/13-а), при цьому відділ Держкомзему погодився з тим, що у кадастрі містились невірні відомості щодо цільового призначення спірної земельної ділянки.

Одразу після внесення відповідних змін ДП «Радіопередавальний центр» відмовилось від права користування вказаною землею, внаслідок чого вона перейшла в розпорядження Держземагенства у Київській області.

У липні 2013 року Головне управління Державного агентства земельних ресурсів України у Київській області передало у приватну власність 94,67 га земель промислового призначення, розташованих в м. Бровари Київської області по вул. Кутузова (колишня територія ДП «Радіопередавальний центр»), як землі сільськогосподарського призначення. Зазначена земельна ділянка була розділена на частини по 2 га та безоплатно передана 48-ми громадянам для ведення особистого селянського господарства.

Через короткий проміжок часу, а саме, 29-31 липня 2013 року приватизовані земельні ділянки були відчужені їх власниками на користь трьох осіб - громадян Гунька А.Г., Федорова Г.І. та Тимошенка В.Я., які в подальшому об'єднали 48 земельних ділянок у п'ять і внесли їх до статутного капіталу ТОВ «КОМПАНІЯ ІНТЕР-ПРОФІТ». В свою чергу, ТОВ «КОМПАНІЯ ІНТЕР-ПРОФІТ» звернулось до Броварської міської ради за зміною цільового призначення п'яти земельних ділянок загальною площею 94,67 га із земель сільськогосподарського призначення на землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення по вул. Кутузова, м. Бровари Київської області, яка своїм рішенням від 01 жовтня 2013 року №1039-38-06 змінила цільове призначення земельних ділянок.

Таким чином, спочатку землі промисловості - зв'язку були безоплатно передані 48 громадянам як землі сільськогосподарського призначення, а після їх продажу і внесення до статутного капіталу ТОВ «КОМПАНІЯ ІНТЕР-ПРОФІТ» цільове призначення змінили на землі промисловості.

Де-факто відбулось викрадення у держави земель промислового призначення вартістю понад 300 млн. грн.

За позовом Різаненка П.О. Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 04.09.2014 року у справі №826/20997/13-а було визнано протиправними та скасовано 48 наказів Головного управління Держземагентства в Київській області про передачу у приватну власність 94,67 га земель державної власності. Вищий адміністративний суд України залишив в силі зазначене рішення. Верховний Суд України за позовом одного із першочергових власників Лавріненка переглянув вищезазначені рішення судів і встановив, що вони не підсудні адміністративним судам, а мають розглядатись у цивільному процесі, у зв'язку з чим направив справу на новий розгляд у касаційну інстанцію. Проте, протиправність наказів та їх скасування не була спростовані Верховним Судом України.

За таких обставин земельна ділянка площею 94,67 га підлягає поверненню до державної власності.

Щодо незаконного виділення землі загальною площею 94,67 га 29.01.2014 року відкрито кримінальне провадження №12014110130000360 по факту неправомірних дій працівників Держземагентства в м. Бровари за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.І ст.367 КК України. Досудове розслідування здійснюється СВ Броварського МВ ГУ МВС України в Київській області, а слідчі дії проводяться працівниками УДСБЕЗ в Київській області.

В даному кримінальному провадженні проведено ряд слідчих дій та оперативно-розшукових заходів, спрямованих на повне, всебічне та неупереджене дослідження обставин вчиненого кримінального правопорушення. Так, зокрема, допитано осіб - початкових власників земельних ділянок, отримано копії документів з Головного управління Держземагентства у Київській області, отримано копії документів у відділі Держземагентства в м.Бровари, отримано висновок від Державної інспекції сільського господарства України в Київській області про неправомірність надання у власність земельних ділянок, отримано відповідь від Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України про порушення арбітражним керуючим - розпорядником майна ДП «Радіопередавальний центр» Буличовим С.О. процедури відмови від земельної ділянки ( рішення про відмову від землі було прийнято арбітражним керуючим без отримання згоди на це Державної служби спецзв'язку), зібрана велика доказова база про наявність в діях заступника начальника Головного управління Держземагентства України у Київській області Губіна С.О. та арбітражного керуючого - розпорядника майна ДП «Радіопередавальний центр» Буличова С.О. складу кримінального правопорушення по факту викрадення у місті Бровари земельної ділянки загальною площею 94, 67 га.

Разом з тим, за результатами звернення народного депутата України Різаненка П.О. до Центрального державного архіву вищих органів влади України стало відомо про відсутність в архівній установі державного акта на землю РПЦ, документації, про проведення реконструкції Броварської радіостанції N 3 та експлікації земель Радіопередавального центру м. Бровари по вул. Кутузова, 6 N 32 від 05.02.97 року, на які посилався Окружний адміністративний суду м. Києва ухвалюючи постанову від 16.05.2013 р. по справі №2а-15994/12/2670 зазначивши, що вказана документація була отримана саме в цьому архіві. Відсутність даних документів є підставою для перегляду за нововиявленими обставинами постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.05.2013 р. по справі №2а-15994/12/2670, яка відіграла ключову роль у схемі по незаконному відчуженню з державної власності земельної ділянки площею 94,67 га. Вказаною постановою суду було фактично змінено цільове призначення земельної ділянки площею 94,67 га з земель промислового призначення на землі сільськогосподарського призначення.

Враховуючи вищезазначені факти, Генеральна прокуратура України звернулась   із   заявою   про   перегляд   за   нововиявленими   обставинами

постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.05.2013 року по справі №2а-15994/12/2670.

Досудове розслідування у провадженні триває.

Враховуючи вищенаведене, Спеціальна контрольна комісія вирішила:

1.      Звернутися до Генеральної прокуратури України з пропозицією вжити заходів щодо притягнення до відповідальності:

суддів Окружного адміністративного суду міста Києва, що в непередбачений чинним законодавством спосіб змінили цільове призначення земельної ділянки площею 94,67 га;

 -    керівника  Державного підприємства «Радіопередавальний центр», що вчинив розтрату державного майна;

-  керівництво Головного управління Держземагентства в Київській області, що з порушенням чинного законодавства виділило 94,67 га промислових земель фізичним особам.

2.        Звернутися до Генеральної прокуратури України та Національного антикорупційного бюро України з пропозицією подати віндикаційний позов щодо повернення земельної ділянки площею 94, 67 га у державну власність.

3.        Звернутися до Адміністрації державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України з пропозицією вжити заходів щодо повернення у державну власність нерухомості ДП «Радіопередавальний центр», яка незаконно вибула з державної власності.

4.        Звернутися до Державної служби України з питань геодезії, картографії і кадастру з пропозицією провести службове розслідування з метою встановлення фактів порушення земельного законодавства та притягнення до відповідальності посадових осіб Головного управління Держземагентства в Київській області, відділу Держземагентства у місті Бровари, які сприяли у незаконному виведенні з державної власності 94,67 га земель промисловості.

Перший заступник Голови Комісії                                                 Лапін І.О.

Секретар Комісії                                                                                        Усов К.Г.