Увага! Cайт не оновлюється

Повідомлення

Перейти до розділу
27 серпня 15:59
ЗВІТ ПРО РОБОТУ КОМІСІЇ ЗА ПЕРІОД РОБОТИ ВРУ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ (2014-2019 роки) посилання...
05 липня 09:05
04 липня 2019 року у Спеціальній контрольній комісії Верховної Ради України з питань приватизації відбулася робоча нарада докладніше
03 липня 10:00
04 липня 2019 року відбудеться засідання Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації докладніше

Діяльність Комісії

23 червня 2015, 15:44

Рішення Комісії від 17 червня 2015 р.

РІШЕННЯ

Щодо ефективності використання переданого в оренду державного майна цілісно-майнових комплексів підприємств виноробної галузі України (на прикладі ДП «Одесавинпром»)

17 червня 2015 року

За інформацією Фонду державного майна України цілісний майновий комплекс «Одесавинпром» по Договору оренди від 25.12.1992 зі змінами та доповненнями передано регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській області в строкове платне користування ПрАТ «Одесавинпром», з метою використання за цільовим призначенням цілісного майнового комплексу, терміном до 25.12.2015. Тобто термін дії договору оренди закінчується вже у грудні поточного року.

Вартість майна передано в оренду (згідно акта оцінки вартості ЦМК від 29.11.2002, станом на 30.09.2002) становила 3,39 млн.грн.

Майно цілісного майнового комплексу «Одесавинпром» розташоване у місті Одеса за адресами: Французький бульвар, 8 (Склад готової продукції, клуб); Французький бульвар, 10 (Виробничі та складські приміщення); вул. Отамана Головатого, 151 (Склад з рампою); вул.Наливна, 2 (Тарна база).

Орендна плата за Договором оренди за квітень 2015 року становить 136642 грн. (за орендною ставкою - 10%). Орендна плата сплачується орендарем щомісячно, заборгованості до Державного бюджету України немає. За період 2007 -2014 роки сплачена орендна плата склала 10 млн.грн., в т.ч. у 2014 році - 1 млн.грн.

Водночас, орендар відмовився у добровільному порядку вносити зміни до договору оренди щодо збільшення орендної ставки до 25%, як передбачено Методикою розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 №786 (зі змінами та доповненнями, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2011 №961). У зв'язку із чим у Господарському суді Одеської області розглядається справа №916/1688/15 за позовом Прокуратури м. Одеси, в інтересах регіонального відділення ФДМ, до ПрАТ «Одесавинпром» щодо зобов'язання внести зміни до договору оренди від 25.12.1992.

 

Протягом дії договору оренди Орендар здійснював поліпшення державного майна як за рахунок амортизаційних відрахувань, нарахованих на орендовані основні засоби, так і за рахунок власних коштів.

Згідно Акту оцінки частка орендаря у вартості ЦМК становила 3043,6 тис.грн. (вартість майна ЦМК - 6 438,0 тис.грн., у т.ч. державна частка -3 394,4 тис.грн.).

За період з 2003 по І кв. 2015 років орендарем здійснено поліпшень орендованого майна за рахунок амортизаційних відрахувань нарахованих на орендоване майно у сумі 9,1 млн.грн. (при тому, що за останні 8 років сплачена до бюджету орендна плата становила 10 млн.грн.). Залишок невикористаних державних джерел фінансування (амортизаційних відрахувань, коштів отриманих від суборенди) станом на 01.04.2015 становить 2,9 млн.грн.

Приміщення, які не використовуються Орендарем в виробничій діяльності, передаються в суборенду. На теперішній час діє 10 договорів суборенди, укладених з дозволу регіонального відділення ФДМУ. Частка суборендної плати, яка перевищує орендну плату за майно, що передається в суборенду, перераховується до Державного бюджету України. Станом на 01.05.2015 перераховано до Державного бюджету України суборендної плати у розмірі 3,98 млн. грн.

У 2014 році (за рік до закінчення терміну дії договору оренди) різко погіршився фінансовий результат діяльності ПрАТ «Одесавинпром». Так, на відміну від отриманого у 2013 році чистого прибутку в обсязі 2,9 млн.грн. у 2014 році отримано 70,4 млн. грн. чистого збитку (що становить 42 % (!) балансової вартості усіх активів підприємства і призвело до від'ємного значення власного капіталу підприємства).

Оцінюючи ефект для держави від надання в оренду цілісного майнового комплексу Одесавинпрому та перебування його в оренді майже 23 роки маємо відмітити, що з одного боку підприємство стабільно здійснює виробничу діяльність у виноробній галузі, сплачує податки, надає робочі місця, виступає споживачем виноробної сировини; а з іншого - орендна форма відносин не передбачає оновлення та розвиток саме державного майнового комплексу. У зв'язку із цим, повернути державі ефективно працюючий виробничий комплекс нині не можливо через те, що орендар вкладав кошти та розвивав саме приватні потужності.

Так, орендовані основні засоби ПрАТ «Одесавинпром» на початок 2015 року (за залишковою вартістю) склали лише 8 % від усіх основних засобів підприємства. Знос орендованих основних засобів складав 70%.

Водночас, розірвання або не продовження дії (не пролонгація) договорів оренди цілісних майнових комплексів підприємств виноробної галузі, як свідчить досвід Татарбунарського виноробного заводу, може призвести до повної зупинки виробничої діяльності та втрати підприємств як суб'єктів господарської діяльності, платників податків, роботодавців та споживачів виноградної сировини.

Із усього державного майна, переданого в оренду ПрАТ «Одесавинпром», найвищу інвестиційну привабливість складає земельна ділянка площею понад 2 га, розташована у прибережній зоні у прилеглому до центру міста Одеси районі. її орієнтовна ринкова вартість може  сягати   200 млн.грн.  Враховуючи,    що для орендаря ведення виробничої діяльності майже у центрі міста Одеса створює певні складнощі, внаслідок чого основне виробництво значною мірою було виведене за межі міста, для держави значно більший ефект (в т.ч. і фінансовий) може мати інвестиційний конкурс та приватизація саме земельної ділянки без обов'язкової умови збереження на ній виробничої діяльності з виноробства.

Слід відзначити, що цілісний майновий комплекс державної власності Одесавинпром, що переданий в оренду, нині заборонений до приватизації відповідно до Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації». Проте, перебування його у цьому Переліку не відповідає чинним критеріям віднесення об'єктів державної власності до таких, що мають загальнодержавне значення та не підлягають приватизації, встановлених частинами другою та четвертою статті 5 Закону України "Про приватизацію державного майна".

Комісія відмічає, що проблеми ДП «Одесавинпром» є спільними для усіх підприємств виноробної галузі України, яким раніше було передано в оренду цілісно-майнові комплекси державної власності.

Враховуючи викладене, Комісія вирішила:

1.  Визнати, що передача державних цілісних майнових комплексів виноробних підприємств у довгострокову оренду хоча і дозволила зберегти профільну виробничу діяльність підприємств, проте не сприяла їх оновленню, розвитку та залученню інвестицій, внаслідок чого повернути державі ефективно працюючі виробничі комплекси (якими вони передавались в оренду) нині не є можливим через те, що орендар вкладає кошти у розвиток насамперед своїх власних приватних потужностей.

2.             Визнати недоцільним перебування виноробних підприємств у переліку об'єктів державної власності, що не підлягають приватизації, який затверджений Законом України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації».

3.      Рекомендувати Фонду державного майна України, Міністерству аграрної політики і продовольства України не відмовляти у продовженні дії (пролонгації) договорів оренди цілісних майнових комплексів виноробних підприємств до виключення цих підприємств із переліку об'єктів державної власності, що не підлягають приватизації.

4.    Звернутись до Кабінету Міністрів України з пропозицією переглянути окремі положення Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 №786 (зі змінами та доповненнями), встановивши, зокрема, економічно обґрунтовані орендні ставки щодо переданих в оренду цілісно-майнових комплексів підприємств виноробної галузі України.

Голова Комісії                                  Б.А. Філатов          

 

               Член Комісії                                    О.І. Дубінін

 

 

 

РІШЕННЯ

 щодо приватизації державних сільськогосподарських підприємств

м. Київ                                                                           17 червня 2015 року

Приватизація майна підприємств, для яких основними видами діяльності є виробництво сільськогосподарської продукції, продукції рибного та лісового господарства, переробка і реалізація цієї продукції, виконання робіт і надання послуг сільськогосподарським товаровиробникам відбувається відповідно до законодавства України з питань приватизації з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі».

Оскільки сільськогосподарське виробництво - це одна з провідних галузей економіки України, яка формує продовольчу безпеку держави, сприяє соціально-економічному розвитку регіонів, створює мультиплікативний ефект для інших галузей національної економіки, державі потрібно забезпечити реалізацію комплексної цілеспрямованої політики розвитку сільськогосподарського виробництва, важливою ланкою якої є забезпечення ефективної приватизації сільськогосподарських підприємств.

Згідно чинного законодавства приватизація підприємств агропромислового комплексу здійснюється шляхом перетворення їх у колективні сільськогосподарські підприємства, акціонерні товариства за рішенням загальних зборів працівників або зборів уповноважених. При цьому майно передається безоплатно або реалізується за пільговим продажем працівникам цих підприємств та прирівняним до них особам.

Законодавством визначаються підприємства та організації агропромислового комплексу, приватизація яких здійснюється на підставі рішення Кабінету Міністрів України. Це, зокрема холодильники, об'єкти складського господарства, призначені для постійного розміщення державних резервів, підприємства цукрової та олійно-жирової промисловості, хлібокомбінати, елеватори, насінницькі, племінні підприємства, а також державні сільськогосподарські підприємства, що виробляють вино та інші готові алкогольні напої, підприємства, які спеціалізуються на вирощуванні багаторічних насаджень, кінні заводи, іподроми,    радгоспи-технікуми,  дослідні господарства    навчальних та науково- дослідних закладів, об'єкти океанічного рибопромислового        флоту,        рибні господарства тощо.

Приватизація зазначених підприємств та організацій, відповідно до чинного законодавства здійснюється шляхом перетворення їх в акціонерні товариства, крім тих, вартості майна яких недостатньо для формування статутного капіталу акціонерного товариства. При цьому у статутному капіталі товариств першочергово визначається пакет акцій, що тимчасово залишається у власності держави, а решта акцій розміщується з наданням пільг відповідно до законодавства, яке регулює особливості приватизації в агропромисловому комплексі.

За інформацією Фонду державного майна України, з 1992 року по травень 2015 року змінили державну форму власності майже 1,7 тисяч сільськогосподарських підприємств шляхом повної або часткової безоплатної передачі майна (акцій), викупу об'єкта приватизації та продажу акцій господарських товариств.

Вартість майна сільськогосподарських підприємств, що підлягали приватизації, становила 2,6 млрд. грн., у тому числі: передано безоплатно працівникам підприємств та прирівняним до них особам - 2,2 млрд. грн., продано за пільговим продажем на суму 0,07 млрд. грн., решта - 0,33 млрд. грн. -пропонувалася до продажу на загальних підставах (за грошові кошти).

Варто зазначити, що на сьогодні внаслідок неефективної інвестиційної політики, відсутності модернізації та відновлення основних фондів сільськогосподарських підприємств, довготривалої процедури банкрутства переважна їх більшість припинили свою діяльність. Так, за інформацією Міністерства аграрної політики і продовольства України, із 571 підприємства, які належать до сфери його управління, 96 працюючих, із яких прибуткових тільки 20.

Вищезазначені висновки були зроблені Міністерством аграрної політики і продовольства України в ході роботи по оптимізації діяльності державних підприємств, віднесених до сфери його управління, в ході якої було проведено аналіз роботи підприємств та зроблена оцінка перспектив подальшої їх діяльності. За результатами проведеної роботи Міністерством буде прийматися рішення стосовно подальшої приватизації підприємств або їх ліквідації (згідно попередніх результатів 25% підприємств заплановано до приватизації і 75% - до ліквідації).

Окрім відсутності ефективної інвестиційної політики, за висновками вітчизняних та іноземних фахівців, відсутність розвиненого ринку землі в державі є основним стримуючим фактором для розвитку агропромислового комплексу України.

Єдиним вагомим активом сільськогосподарських підприємств на сьогодні є право користування землею, яка у разі приватизації сільськогосподарського підприємства підлягає розпаюванню між його працівниками, при цьому рішення про приватизацію земель приймають органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень за клопотанням працівників даних підприємств.

Загалом за державними сільськогосподарськими підприємствами обліковується більше 1,1 млн. га земель. За інформацією Державної служби України з  питань    геодезії,     картографії  та   кадастру,  в  абсолютній більшості випадків ці землі використовуються не державними підприємствами, до яких відносяться. Тіньовий обіг передачі таких земель в оренду оцінюється у 4-5 млрд. грн. Тому завершення повної інвентаризації сільськогосподарських земель та приватизація державних аграрних підприємств надасть можливість вивести землі з тіньового обігу.

У цьому зв'язку в ході приватизації державних сільськогосподарських підприємств доцільно скоординувати дії органів приватизації, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування стосовно вирішення питань, пов'язаних із приватизацією майна і розпаюванням землі.

Разом з тим, цілком погоджуючись із необхідністю розпаювання земель, варто врегулювати низку проблемних питань, пов'язаних із подальшим функціонуванням підприємств. Для ефективної роботи приватизованих сільськогосподарських підприємств доцільно впровадити механізм, який забезпечив би збереження єдиних майнових комплексів, а також вдосконалити механізм державно-приватного партнерства у сільськогосподарській галузі.

Окрім того, важливою складовою зазначених реформ повинна стати державна підтримка кожної селянської родини, яка у власних домогосподарствах, займається сільськогосподарським виробництвом, що в свою чергу сприятиме підвищенню ефективності сільськогосподарського виробництва та активному розвитку сільських територій.

Заслуговує на увагу ініціатива Міністерства аграрної політики та продовольства України за підтримки Фонду інновацій і розвитку (Грузія) по впровадженню інформаційної онлайн - платформи роздержавлення підприємств агропромислового комплексу, метою якої є забезпечення прозорості приватизації, забезпечення максимально повної інформації про підприємства для потенційних інвесторів.

На даний період Фондом державного майна України на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2015 №271 «Про проведення прозорої та конкурентної приватизації у 2015 році» підготовлено наказ від 19.05.2015 №738 «Про затвердження Переліку об'єктів груп В, Г, які підлягають підготовці до приватизації в 2015 році», до якого включено 52 сільськогосподарських підприємства, та наказ №740 «Про затвердження Переліку об'єктів груп В, Г, які підлягають продажу в 2015 році», згідно з яким запропоновано до приватизації пакети акцій 12 сільськогосподарських підприємств.

З метою напрацювання єдиного підходжу до приватизації підприємств агропромислового комплексу, в тому числі і сільськогосподарських підприємств, Фондом державного майна та Міністерством аграрної політики та продовольства утворено робочу групу.

З урахуванням вищезазначеного, Комісія вирішила:

1.   Рекомендувати Кабінету Міністрів України, Фонду державного майна України з метою захисту майнових прав працівників державних
сільськогосподарських підприємств здійснювати приватизацію цих підприємств виключно шляхом їх перетворення в колективні сільськогосподарські
підприємства з розпаюванням землі та майна.

2.  Рекомендувати уповноваженому органу управління та державним органам
приватизації в  ході приватизації державних  сільськогосподарських   підприємств
максимально   враховувати   пропозиції місцевих     державних     адміністрацій, органів   місцевого   самоврядування   щодо   соціально-економічного   розвитку регіонів     в     контексті     подальшого     сталого     розвитку     підприємств     в післяприватизаційний період.

3.  Визнати доцільним вилучення із Переліку об'єктів державної власності, що не підлягають приватизації всіх державних сільськогосподарських
підприємств, що мають у користуванні сільськогосподарські землі.

4.     З метою своєчасної підготовки до приватизації державних сільськогосподарських підприємств запропонувати Міністерству аграрної політики і продовольства України:

-    оперативно надавати органу приватизації інформацію про визначену та затверджену вартість майна, що припадає на одного працівника недержавного сільськогосподарського підприємства відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.2013 №657 «Деякі питання безоплатної передачі частки державного майна в агропромисловому комплексі, що приватизується»;

-    забезпечити оперативну підготовку відповідних рішень Кабінету Міністрів України щодо приватизації сільськогосподарських підприємств, які відповідно до ст. 25 Закону України «Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі» мають приватизуватися на підставі рішення Кабінету Міністрів України;

у визначені терміни передавати функції управління майном сільськогосподарських підприємств, які включено до переліку підприємств, що підлягають приватизації, державним органам приватизації;

у 10-денний термін надати Спеціальній контрольній комісії Верховної Ради України з питань приватизації вичерпну інформацію щодо усіх без винятку державних сільськогосподарських підприємств, приватизація яких передбачена Постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2015 року № 271 «Про проведення прозорої та конкурентної приватизації у 2015 році» та будуть запропоновані до приватизації після виключення із Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації.

5.          Фонду державного майна України та Міністерству аграрної політики і продовольства України поінформувати Комісію про результати роботи спільної робочої групи, створеної з метою напрацювання єдиного підходу до приватизації підприємств агропромислового комплексу.

6.          Рішення Комісії надіслати до Кабінету Міністрів України, Міністерства аграрної політики і продовольства України, Фонду державного майна України, Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики і земельних відносин.

 

 

 

   Голова  Комісії                                             Б.А. Філатов                               

 

Член Комісії                                                  О.І. Дубінін

 

 

РІШЕННЯ

Про дотримання законодавства при відчуженні до приватної власності майна санаторію "Магнолія"

17 червня 2015 року

Цілісний майновий комплекс Санаторно-оздоровчий багатопрофільний комплекс «Магнолія» (далі - СОБК «Магнолія») з метою оптимізації структури ВАТ «ХК «Краян» та на виконання Указу Президента України від 07.11.2001 № 1049/2001 передано в управління Фонду державного майна України 28.08.2003. У подальшому спільним наказом Фонду державного майна України та Міністерства промислової політики України від 27.08.2004 до сфери управління Фонду державного майна України передано також об'єкт незавершеного будівництва -шестиповерхову прибудову до головного корпусу СОБК «Магнолія».

14.10.2004 між Фондом та ТОВ «СОК «Магнолія» строком на 5 років укладено договір оренди № 677 державного майна цілісного майнового комплексу «СОБК «Магнолія» (до складу якого включено 6-ти поверхову прибудову до головного корпусу СОБК «Магнолія»), що належить до державної власності (далі - Договір оренди).

Статтею 759 ЦК України встановлено, що за договором найму (оренди) наймодавець (орендодавець) передає або зобов'язується передати наймачеві (орендареві) майно у користування за плату на певний строк.

Відповідно до п. 1.1. Договору оренди орендодавець (Фонд держмайна) передав, а орендар (ТОВ «СОК «Магнолія») прийняв в строкове платне користування цілісний майновий комплекс «СОБК «Магнолія», розташований за адресою: Французький бульвар, 63/65, м. Одеса, що належить до державної власності. Пунктом 2.2 Договору оренди було передбачено, що передача майна в оренду не тягне за собою виникнення в орендаря права власності на це майно. Власником майна залишається держава, а орендар користується ним протягом строку оренди.

Отже, договір оренди відповідно до норм чинного законодавства не породжує в орендаря права власності на передану в оренду річ.

Разом з тим, ТОВ «СОК «Магнолія» в порушення норм чинного законодавства та   майнових   прав   держави ініціювало судовий спір, в результаті розгляду якого отримало право власності на цілісний майновий комплекс «СОБК «Магнолія».

Так, рішенням Господарського суду Одеської області від 09.09.2009 по справі № 17/140-09-4489 за позовом ТОВ «СОК «Магнолія» до відкритого акціонерного товариства «Будгідравліка» було визнано за ТОВ «СОК «Магнолія» право власності на цілісний майновий комплекс «СОБК «Магнолія» загальною площею 10 573, 1 кв. м, розташований за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 63/65 на земельній ділянці 35 236 кв. м. Під час розгляду справи по суті, а також винесення незаконного рішення судом не було залучено до участі у справі Фонд держмайна.

ТОВ «СОК «Магнолія» скористалося цим рішенням і, зареєструвавши за собою право власності, 02.10.2009 здійснило відчуження цілісного майнового комплексу «СОБК «Магнолія» на користь ТОВ «Трініті Інвест Груп».

Такі дії ТОВ «СОК «Магнолія», яке ніколи не було належним власником цілісного майнового комплексу, є протизаконними та такими, що порушують майнові права та інтереси Держави, з огляду на те, що вказане майно належить до державної власності, яке в подальшому перепродало об'єкт іншим юридичним особам.

Серед багатьох судових справ (окремі з яких перебувають у господарських судах України до цього часу) щодо повернення цілісного майнового комплексу «СОБК «Магнолія» до державної власності, у тому числі за участю органів прокуратури, слід виділити наступні.

Так, приналежність майна цілісного майнового комплексу «СОБК «Магнолія» до державної власності підтверджується постановою Вищого господарського суду України від 07.09.2011 у справі № 30/155-08-2912 за позовом ТОВ «СОК «Магнолія» до ТОВ «Велью», Фонду держмайна про визнання права власності на оздоровчо-лікувальний центр, розташований за адресою: Французький бульвар, 63/65, м. Одеса (об'єкт незавершеного будівництва - 6-ти поверхову прибудову до головного корпусу оздоровчого комплексу) та усунення перешкод у користуванні, якою ТОВ «СОК «Магнолія» відмовлено у задоволенні касаційної скарги на постанову Одеського апеляційного господарського суду від 16.06.2011, якою, в свою чергу, відмовлено у задоволенні позову ТОВ «СОК «Магнолія». При цьому, відмовляючи в задоволенні позову, суди апеляційної та касаційної інстанцій виходили з того, що «спірне нерухоме майно не вибуло із державної власності» та перебувало у позивача в користуванні на умовах Договору оренди від 14.10.2004.

Проте рішенням господарського суду Одеської області від 26.02.2013 у справі № 3-15-16/32-10-969, залишеним без змін постановою Одеського апеляційного господарського суду від 30.07.2013, відмовлено (!?!) у позові Фонду державного майна України (підтриманого прокуратурою) до ТОВ «СОК «Магнолія», ТОВ «Трініті Інвест Груп» про визнання недійсним договору купівлі-продажу від 02.10.2009 цілісного майнового комплексу «СОБК «Магнолія», укладений між ТОВ «СОК «Магнолія» та ТОВ «Трініті Інвест Груп», повернення цього майна державі в особі Фонду державного майна України. Ухвалою Вищого господарського  суду    України   від  03.06.2014 відхилено клопотання заступника Генерального прокурора України про поновлення строку на касаційне оскарження зазначених рішення та постанови.

Крім цього, всупереч ухвали Господарського суду Одеської області від 17.03.2010, якою було накладено арешт на цілісний майновий комплекс «СОБК «Магнолія», ТОВ «Трініті Інвест Груп» продано спірний об'єкт згідно з Договором від 21.04.2010 дочірньому підприємству «Транс океан тур», яке в свою чергу за Договорами купівлі-продажу від 22.07.2010 відчужило одну частину цілісного майнового комплексу ТОВ «Фейм груп» (28/1000), а іншу -підприємству з іноземними інвестиціями у вигляді ТОВ «Аверс» (131/1000).

За повідомленням Прокуратури Одеської області, СВ ОМУ ГУ МВС України в Одеській області здійснювалося досудове розслідування у кримінальному провадженні №22012170000000006 внесеному до ЄРДР за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, за фактом незаконного укладення 20.11.2004 та 25.12.2004 без узгодження з органом управління майном (ФДМ України), договорів зворотно-фінансової допомоги б/н, між ДП Санаторно-оздоровчий багатопрофільний комплекс (СОБК) «Магнолія» ДП ВАТ ХК «Краян» і ТОВ Санаторно-оздоровчий комплекс (СОК) «Магнолія», відповідно до яких, СОБК «Магнолія» ДП ВАТ ХК «Краян» ТОВ СОК «Магнолія», перераховано 500 тис. грн. та 207 тис. грн. відповідно та за фактом визнання права власності на вказане майно за ТОВ «СОК «Магнолія» з подальшою його реалізацією ТОВ «Трініті Інвест Груп», ДП «Транс Океан Тур», підприємству з іноземними інвестиціями у вигляді ТОВ «Аверс» і ТОВ «Фейм Груп». Проте, за результатами розслідування 08.04.2014 кримінальне провадження закрито на підставі п.2 ч.І ст. 284 КПК України і на даний час матеріали вказаного кримінального провадження перебувають на вивченні в СУ УСБУ в Одеській області.

Станом сьогодні головний корпус санаторію «Магнолія» повністю зруйнований.

Комісія відзначає, що продовження несправедливості, коли орендар, що отримав державне майно лише у користування на умовах оренди (а не розпорядження), за допомогою продажності судів без відома власника, без застосування процедури санації/ліквідації оформлює це майно у свою приватну власність, тривала безкарність злочинної діяльності на прикладі відчуження, розкрадання та знищення державного майна цілісного майнового комплексу «СОБК «Магнолія» підриває самі підвалини правової держави і потребує термінового та жорсткого реагування правоохоронних органів.

Враховуючи викладене, Комісія вирішила:

1. Звернутись до Генерального прокурора України з проханням: забезпечити      проведення      ретельної     перевірки      усіх     обставин протиправного  відчуження,    розкрадання   та знищення державного  майна цілісного майнового комплексу «СОБК «Магнолія», притягнути винних осіб до кримінальної відповідальності; посилити     захист    інтересів    держави,     порушених     відчуженням державного  майна  цілісного майнового  комплексу   «СОБК   «Магнолія» у судах, зокрема, враховуючи зміни до Господарського процесуального кодексу України, внесені Законом України «Про забезпечення прав на справедливий суд» від 12.02.2015, звернутись до Верховного суду України із заявою про поновлення строку подання відповідної заяви та про перегляд судових рішень господарських судів у справі № 3-15-16/32-10-969 за позовом Фонду державного майна України до ТОВ «СОК «Магнолія», ТОВ «Трініті Інвест Груп» про визнання недійсним договору купівлі-продажу від 02.10.2009 цілісного майнового комплексу «СОБК «Магнолія», повернення цього майна державі в особі Фонду державного майна України;

забезпечити проведення перевірки на наявність складу злочину у діях відповідних суддів, що виносили судові рішення, що призвели до порушення інтересів держави на «СОБК «Магнолія», у разі наявності підстав внести подання до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України або Вищої ради юстиції щодо притягнення цих суддів до дисциплінарної відповідальності;

перевірити обгрунтованість закриття органами внутрішніх справ кримінального провадження, порушеного за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, за фактом незаконного укладення 20.11.2004 та 25.12.2004 без узгодження з органом управління майном (ФДМ України), договорів зворотно-фінансової допомоги б/н, між ДП СОБК «Магнолія» ДП ВАТ ХК «Краян» і ТОВ «СОК «Магнолія»;

про вжиті заходи та результати прокурорського реагування інформувати Спеціальну контрольну комісію ВРУ з питань приватизації.